tirsdag, september 22

Loppe kupp


Foto:IfraLahell
Jeg har lenge vært på leting etter en gammel skuvseng til lillemor. Og på søndagens loppemarked på Tranby stod denne gule skuvsengen og ventet på at jeg skulle ta den med meg hjem. Og det gjorde jeg også! For 150 kr. Den skal etterhvert bli hvit og pen, men det kommer nok til å ta litt tid. Et prosjekt for våren føles det som. Med meg fikk jeg også mange fine, gamle bøker. Vil så gjerne at lillemor skal få kjennskap til Knerten, Emil, Tjorven og de mange små vennene jeg hadde som liten. Bakkebygrenda var en av favorittene og nå står det en utgave i hyllen på rommet hennes også. Har dere noen favoritter?

21 kommentarer:

Scandinavian Retro sa...

Senga ser jo kjempefin ut! Synes den så litt kul ut i gul farge også jeg da:) Har selv sett på slike senger i det siste, de er jo bare kjempefine! Og historiene av Astrid Lindgren og Anne Cath Vestly får man jo aldri nok av, og er helt enig i at de må føres videre! Forøvrig synes jeg alt av Tove Jansson og Roald Dahl er helt genialt!

Ida sa...

Heisann!
Liker bloggen din kjempegodt, når det kommer opp på bloggrollen at du har oppdatert - sp skynde rjeg meg inn til deg.. hihi!

Du vet du hva.. jeg GIKK I FRA en skuvseng på fretex til 395,- for ett par uker siden - jeg har vondt i sjelen!!! Angret selvsagt dagen etter - men da var den solgt!!! Den var råfin, hvitmalt og helt klar til bruk!!! Hva tenkte jeg ??? Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv -jeg har nok nådd toppen av materialistisk depresjon! Jaja.. din var kjempefin - og kommer nok til å bli nydelig!!!
Kjempefine bøker! Jeg kommer ikke på i farten hvilke bøker jeg likte som barn - husker bare detektiv nancy og bobsybarna.. hihi :-) Men da var vi jo litt eldre!

Ha en fin kveld! klem

et kjært hjem sa...

Så fin seng, heldige du! Og koselige bøker, jeg har også kjøpt en liten haug med gamle bøker på loppis. Astrid Lindgren har jo skrevet så utrolig mye bra! Eldstegutten min på 8 elsker å se på barna i bakkebygrenda. Men jeg har ikke lest bøkene ennå. Når de blir noen år eldre skal jeg lese "mesterdetektiven Blomkvist", de bøkene var favoritter hos meg når jeg var liten! Ha en fin kveld :)

victoria (huset i byen) sa...

lekker skuvseng.. har jaktet lenge på sånn selv.
men klarte til slutt og huke til meg en, og så var den hvit orginal... lykke...
Roald Dalh er en klar favoritt,som jeg har begynt og lese om kvelden,startet med mathilda.. nydelig... ellers er farvel rune avmarit kaldhold og wenche øyen en adeles nydelig og trist bok om sorg og følesene rundt det.. anbefales
ha en flott kveld
klem victoria

Katrine K sa...

Den senga ser utrolig fin ut, gratulerer med både den og fin nostalgisk bok!

DUNNISMoR sa...

Hei,

For eit kupp! Du har jammen fått senga til ein kjempegod pris...eit riktig røverkjøp!

Eg har ei skuvseng som er nesten heilt lik. Min morfar kjøpte senga til min mamma i 1952, og då var ho enten trekvit eller kvitmåla, trur eg. Eg veit at ho sidan har vore både kvit, grå og lyseblå. Eg var så heldig å arve senga då eg venta mitt fyrste barn i 1998, og måla ho då lysegul...og det er ho enno. Har ofte tenkt på å måle ho kvit att, men eg har ikkje kome så langt enno. No lyt det nok vente til det vert vår og sommar att...dessutan vart ho teken i bruk att i august. I skrivande stund ligg det ei lita tulle på sju veker og søv i senga...nummer tolv i rekka av barn som har brukt senga :)

Astrid Lindgren sine bøker er alle fantastiske, synest eg, men Barna i Bakkebygrenda er ein klar favoritt. Elles likar eg veldig godt bøkene til Svein Nyhus og Gro Dahle...spesielt boka "Snill".

Ha ein fin tisdagskveld!

Marte sa...

Kjempegøy å gjøre sånne kupp! Der var du heldig:) Den kommer til å bli nyydelig!

mi-rachel sa...

den sengn så veldig fin ut.
husker jeg likte godt knerten da jeg var liten:)

Janne sa...

Så fin seng og koselige bøker:)
Mine favoritter var også barna i bakkebygrenda, og mormor og de åtte ungene ble også lest om og om igjen. Koselig:)

Fargelykke sa...

så fin seng du har fått fatt i da.. å til hvilken pris da!!!

Jeg elsket forresten også alt som hadde med astrid lindgren å gjøre når jeg var liten.. hihi til jul når lillemor var ett år!!! fikk hun madicken, vi på saltkråkan og alle vi barna i bakkebygrenda filmer.. *kremt* (kan muligens kalles julegave til mor)

Den gode feen sa...

Ååååå, du har gjort eit kjempekupp! Eg syns den var kul som gul, men er sikker på at den vert fin nymalt også. Eg elskar også Knerten og kjøpte faktisk Knerten og Lillebror i vaksen aldre. Anne Cath Vestly signerte bøker hjå Ark i Bogstadveien, og eg kjøpte meg ei signert bok. Lenge før eg fekk ungar, he he.

Ha ein flott onsdag!

Bjørkely sa...

Gratulere med det flott kuppet. gleder meg til å se sengen når den er malt... selv om den var litt kul-gul! :)
Knerten er favoritt... og Ronja selvsagt!
Leser alle de gamle klassikerene til min lille jente...

Brigg sa...

åå heldige du som har funnet den sengen! et skikkelig kupp! og som de sier her over; absolutt kul i gul og!

alvorada sa...

Sånne skuvsenger er så fine! Du har vært kjempeheldig :)

Anonym sa...

Hejhej! Är en av dina svenska läsare, jättefin blogg! Är sååå nyfiken på ditt sovrum, kan du inte vara så himla söt och visa fler bilder från det! Ha det gott! /Susanna

Kristine sa...

Hei der :-)

Nå er det jo så alt for lenge siden jeg har vært innom dg...ikke bra! Utrolig søt seng, hadde ikke mala den jeg, men så digger jo jeg gult da, hehe!
Det var i den forrige jobben min at jeg fikk reist litt, jobbet med salg og markedsføring i et teknologifirma her i Trondheim, alt for komplisert til å forklare hva det var vi dreiv med der...hehe. Men det var nok ikke helt i "min gate", litt for teknisk og tungt miljø. Men, jeg fikk meg noen utenlandsturer da..bl.a turen til Japan. 10 dager i Japan, flytur på business-class, full oppbacking med nydelige hoteller, gode middager, og rundttur i Japan hvor vi var innom 5-6 forskjellige byer. Kjempeopplevelse!! Men nå har jg altså byttet jobb, og trives mye bedre med den nye jobben :-)Nå skal jeg slenge meg på sofaen og se x-faktor i reprise etter ei hard spinningsøkt for ei alt for utrent bloggedame, hehe!
Ha en fortsatt super kveld! klemmer

Unknown sa...

Den sengen minnet meg om min egen barndom.
Husker ennå at jeg hadde et klistremerke på sengen av Langbein...fått av storebror, som jeg lå å kikket på til jeg sovnet.
Hos oss leste min far mye fra norske folkeeventyr på sengekanten og jeg må si at de historiene har blitt noen av mine favoritter fra barndommen.
Takk for at du fikk meg til å tenke på disse deilige kveldene.
Stor klem fra meg!!!

thea.e sa...

Nydelig funn du fant!! Jeg var også på tranby. Masse fint! :O)

Anonym sa...

For en flott seng :) Synes den var nydelig i gul jeg men så er jo gul også farge nr.1 for meg ;)
Flott blogg :)

Hilsen Skattejeger`n

Unknown sa...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

PAKAR HERBAL INDONESIA sa...

Cara Paling Ampuh Mengobati Penyakit Kutil Ketuat Kelamin Pada Pria Wanita Hamil Tanpa Operasi Laser Di Penis Vagina Secara Tradisional Yang Di Jual Di Apotik De Nature Cara Mengobati Sipilis Dan Gonore Kencing Sakit Perih Keluar Nanah Asli Herbal Alami<SP

socials